Що робити, якщо дитині важко навчатися

Багато дітей на початку нового навчального року, особливо під час війни в країні, відчувають певні труднощі у навчанні чи колективі. Тому дієві поради щодо їхнього усунення стануть у нагоді вчителям і батькам.
Дитина не вливається у колектив
Така ситуація свідчить, що у дитини вже сформована здатність заводити нові знайомства. Щоб не боятися знайомитися, потрібно працювати з упевненістю, а вона йде від тіла. Згадайте, як виглядає невпевнена людина: згорблена спина, гіпотонус. У впевненій особі голосний голос, піднята голова вгору, рівна спина. Тому в цій ситуації згадуємо, що тіло є первинним, і працюємо з поставою. Робимо зарядку, ходимо босоніж колючими доріжками. Дієво допомагає заняття спортом.
У цій ситуації також важлива підтримка вчителя. Батьки можуть попросити його призначити дитину своїм помічником із якоїсь роботи: наприклад, роздавати зошити чи посібники. Так дитина відчує себе впевненіше.
Дитина погано сприймає мову вчителя
Погане слухове сприйняття — одна з головних проблем школярів. І часто батьки до відвідин дитиною школи цього недоліка не помічають. Тому що в побуті ми використовуємо плюс мінус одні й ті самі слова. До того ж, мова спрямована саме до дитини. Погіршити ситуацію може і те, що в сім’ї розмовляють російською мовою, а в школі — українською.
Необхідно перевірити фонематичний слух у спеціаліста (нейропсихолога, логопеда), а вдома послабити візуальний контент (вимкнути всі ґаджети) та посилити слуховий. Для цього потрібно читати книги без картинок і більше українською та розвивати здатність переказувати.
Давайте дитині детальні завдання. Наприклад, просіть дитину дістати фіолетового слона (а є й червоний, жовтий, синій і ще й різнокольорові мишки). І покласти його під фіолетовий килимок (килимки теж є різнокольорові).
У дитини труднощі із написанням
У першачків у такому віці букви однакової ширини та однієї висоти даються з величезною напругою. У нагоді стане будь-яка ручна праця. Вона розвиває тонус пальців і міжпівкульні взаємодії. У сучасному світі батьки намагаються робити все замість дітей. Якщо ручка в руці не тримається, то і панчохи чи шкарпетки не натягуються.
Дитина не може запам’ятати букви
Буква — це графічний образ звуку. Для того, щоб намалювати образ, дитина повинна вміти представляти. Для цього треба вміти грати. Дорослі можуть пригадати, на що перетворювалася палиця під час їхніх дитячих ігор. Нині ж діти цього не уявляють, бо мають багато ґаджетів, які їм пропонують готовий образ. Тому й виникають проблеми із образним мисленням та, відповідно, з читанням. Що з цим робити? Згадайте, що дитині подобається. Наприклад, якщо її цікавлять динозаври, можна на кожну букву вигадувати свого динозавра. Наприклад, намалюйте уранозавра, шия якого буде схожа на букву «У».
Можна також опрацьовувати кожну букву за таким алгоритмом:

  • нехай дитина на долоні лівої руки промалює правою рукою літерою «А» і навпаки;
  • тепер потрібно з’єднати вказівні та великі пальці, щоб вийшов трикутник. Потрібно дивитися у цей трикутник і в повітрі малювати руками велику букву «А»;
  • хтось із батьків чи вчитель кладе одну руку на потилицю дитині, іншу — на чоло, а дитина заплющує очі, уявляючи, як у повітрі малює цю літеру.

Дитина не може всидіти на місці
Час активної уваги у дітей віком 6-7 років триває 10-15 хвилин. Згідно з правилами НУШ (нової української школи) діти можуть протягом уроку пересуватися класом. Але, з іншого боку, потрібно нагадати дитині, що існують правила поведінки. А щоб їй було легше їх виконувати, необхідно дозволити виплеснути енергію перед відвідуванням школи. Якщо дитина не набігалася, не настрибалася перед уроком, їй буде важко всидіти на уроці.

Всеосвіта