Загадки Черкаського замку: у 5-А втілюють міжгалузевий проєкт

У гімназії використовують міжгалузеві проєкти, аби об’єднати однією темою різні навчальні предмети. Тож учні 5-А класу стали учасниками такого проєкту на тему «Загадки Черкаського замку». Вони ознайомляться з цим напрямом різнобічно, адже вивчатимуть його на уроках української мови та літератури, математики, технологій, історії. До складу творчої групи ввійшли вчителі Юлія Голінько, Катерина Волкова, Микола Цимбал, Андрій Стецюк та Леся Кононенко.

Проєкт стартував 11 травня, а завершиться 25 травня презентацією результатів.

Розгадувати «Загадки Черкаського замку» гімназистам цікаво та пізнавально.

На уроці математики учні вже досліджували замок у цифрах, формах та розмірах, проаналізували хронологію змін в історії фортець нашого міста та розвінчали деякі фейки, пов’язані з ними, а домашнім завданням стало запитання «три перестріли з лука – це скільки?».

На уроці історії вивчали місцезнаходження замку та за допомогою Google maps визначали його локацію, знайомилися з описом замку 1552 та 1765 року, досліджували, хто такі драбанти та який вигляд  вони мали, готували історичні довідки тощо.

На уроці технологій створювали 3Д-модель замку.

Далі на гімназистів чекає ще багато нової інформації та нестандартних завдань.

Загальний план проєкту такий:

1. Історія:

дослідження історії Черкаського замку, історії виникнення, його значення, місця розташування, ролі постатей;

вивчення історичних документів;

історичний квест: відвідай місце розташування замку, зроби світлини, завантаж на сторінку групи у Facebook Загадки Черкаського замку. Проєкт 5А. Зроби хештег #ЗагадкиЧеркаськогозамку_5А

2. Математика:

дослідження геометричних форм Черкаського замку;

розрахунки його розмірів і розмірів споруд, розташованих на ньому;

визначення віку фортеці й побудова хронологічного ланцюжка подій різних періодів в історії замку.

3. Технології:

створення моделі Черкаського замку в онлайн-програмі 3Dмоделювання – Tinkercad (хлопці);

виготовлення родових гербів черкаських старост із використанням технології «аплікація» (дівчата).

4. Українська література:

складання продовження (фанфіку за твором) повісті Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі» про пригоди головних героїв під час розшуків реліквії на території Черкаського замку;

використання сюжетних і позасюжетних елементів у творчій роботі.

5. Українська мова:

складання текстів різних типів мовлення (розповіді, опису, роздуму) та діалогів під час написання художнього твору про Черкаський замок.